Őszibarack sütemény

 

Persze nem csak tortáról szóltak a sütögetések, viszont képek híján most csak néhányat osztanék meg, és amint kisütöttem őket megint, majd fotót is mellékelve felkerülnek ide is.

    Ami sokáig csak a fantáziámban élt, az az őszibarack. Oly sokszor láttam már, és persze kóstoltam is, de sosem vettem erőt magamon, mígnem, egy szép napon Lili rá nem bökött ujjacskájával: Ú, anya, annnnnnnyira ennék olyat!! Hát így történt, hogy nekiálltam....és nagyon finom lett!

Hozzávalók:
20 dkg margarin
20 dkg porcukor
1 citrom reszelt héja
1/2 csomag sütőpor
1/2 citrom leve
2 tojás
30-40 dkg liszt

    Habosra keverjük a vajat a porcukorral, és sorban minden hozzávalót belekeverünk, míg nem túl kemény linzer-szerű tésztát kapunk. Sütőpapíros tepsire diónyi golyókat sorakoztatunk egymáshoz nem túl közel (terülni fog), majd előmelegített 170-180 °C-on hirtelen megsütjük. 
    Na, itt jön a kapkodós rész, ugyanis a félgömbök közepét nagyon óvatosan, de még forrón ki kell vájni amennyire lehet, de vigyázva, hogy össze ne törjön. A kikapart részre még szükségünk lesz.
Most jöhet a kövi tepsi. :)

Krém:
20 dkg vaj
20 dkg porcukor
1 evőkanál kakaópor
1/2 citrom leve

Ezeket habosra keverjük, aztán jöhet bele még:

a tésztamorzsa
20 dkg darált dió
pici rum

    Kettesével betöltjük a félgömböket, vízben oldott ételfestékkel, ecset segítségével narancsosra, zöldesre pingáljuk a gömböket, és kristálycukor bundát pörgetünk rájuk. Pici csokiszilánkkal, pici marcipánlevélkékkel lehet díszíteni.



Igazán 3-4 nap elteltével lenne a legfinomabb, de ez nálunk kivitelezhetetlen, hacsak el nem bújtatom, ami szintén majdnem lehetetlen! :D

Megjegyzések

  1. óóóó, ezt a sütit már én is kinéztem magamnak, egyszer összeszedem a bátorságom! :) gyönyörűek lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eszméletlen finom, ki ne hagyd, sokkal egyszerűbb, mint amilyennek látszik! :)) (próbáld meg eldugni pár napra, összeérnek az ízek) :)

      Törlés
  2. Ez nálam is mumus :) Nem is tudom miért :) Na egyszer... majd... :)
    Olyan szépek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hidd el, csak kinézetre bonyolult, nagyon élvezetes összerakni, hát még megenni! :))

      Törlés
  3. Névtelen12/27/2013

    Én dió héjon sütöm így nem kell kaparni a meleg tésztát A tölteléknek jó a régi süti vagy keksz vagy sütök külön egy lapot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen! Igen, ismerem a dióhéjat, csakhogy nekem meg nyújtani, meg formázgatni, meg mosogatni nincs kedvem annyit, valamint minek süssek külön lapot, amikor itt gyúrtam össze épp egy frisset? :D Ez így a leggyorsabb, rutinosan egy mozdulat a kikaparás, nem kell semmi macera. :)

      Törlés
  4. Szia, érdekelne, hogy ebből a mennyiségből kb. hány darab süti lett? Köszi :)
    Marianna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én nem a túl aprókat, hanem a kicsit nagyobb darabokat preferálom, így kb. 30 darab lett, amit az alsó képen is látsz. Ja, abból hiányzik 2 darab. :))

      Törlés

Megjegyzés küldése