Rocky Road, vagyis Rögös Út nevű desszert Nigellától

Csokoládés finomság
KisIldinél van a stafétabotja a Szakácsmustra játéknak, ő Nigella Lawson sztárszakácsot választotta, tőle hoztam ezt a szupergyors édességet. Nem volt 5 perc az összeállítás, mégis hihetetlen élmény a különböző állagok és ízek együttese. Mindenképpen érdemes nekiállni! :)

Kissé persze sajátra formáltam, kihagytam a koktélcseresznyét a lányom miatt, a brazil diót (mogyorót?) is kicseréltem jó kis hazai dióra és fele részben földimogyoróra. A többi maradt az eredeti. Így készült:

250 g étcsokoládé
150 g tejcsokoládé
175 g vaj
4 teáskanál méz (minek golden szirup, ha nekünk van igazi mézünk? hm?)
200 g amaretti keksz
150 g dió és mogyoró vegyesen, durvára törve
(150 g koktélcseresznye, amit kihagytam)
125 g mini pillecukor (vagy nagyobb, de ollóval kisebb darabokra vágva)

némi porcukor, ha szórni szeretnénk, én nem szerettem volna. Épp elé édes.

 
Végtelenül egyszerű: A csokoládékat a vajjal és mézzel egy tálban összeolvasztjuk, közben egy másik tálban összetörjük a kekszet, diót, mogyorót, belevágjuk a pillecukrot. Kibélelünk egy kb. 20*30 centis tepsit vagy tálat folpack fóliával. A jól elkevert csokoládés masszát ráöntjük a törmelékre, összekeverjük, és már simítjuk is a tepsibe. 2 óra hűtés elegendő, hogy kockázható legyen. 

Édes, csokis, itt roppanós, amott puha, szétolvadó tömör gyönyör. És nem is vezet hozzá rögös út. :)


 A receptet itt találtam, nézelődjetek, sok finomságot lehet találni még a nagyasszony keze alól! 

Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :) 

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!

Megjegyzések

  1. Idecsábított a kép! Fincsi lehet! Szeretem ezeket a "tömény" dolgokat. :-)

    VálaszTörlés
  2. Ha Nigella desszertjéről van szó, az nem is lehet más, mint tömör gyönyör. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése