Méhkas torta / Beehive cake


Egy kedves kis tortám volt, már ez az ötlet is régóta várt megvalósításra. Vagyis nem is az én ötletem, hiszen kismillió van már fent, de én még nem készítettem, pedig vágytam rá. :) 

Most azért sokat gondolkodtam, hogyan és miképpen, mennyire legyen hullámos, sárga legyen, vagy inkább barnás, kis hurkákból, szalagokból, vagy a tészta faragásából alakuljon-e ki, végül a meseszerű mellett döntöttem. És amellett, hogy a lehető legkevesebbet kelljen lefaragnom a tésztából. 

Így történt, hogy sütöttem egy 18 centis karikát és egy félgömböt. A fém tésztaszűrőm átmérője 20 cm, de nem lett teljesen tele. Egy 4 tojásos adagot osztottam el a kettő közt.

4 tojás szétválasztva
100 + 100 g kristálycukor
200 g liszt
120 ml olaj
120 ml tej
1 sütőpor

A fehérjét 100 g cukorral masszív habbá verünk, majd a sárgáját a másik adaggal halványra. A sárgájához jön az olaj és a tej, valamint a sütőpor és a liszt. Végül beleforgatjuk a habot, és mindkét formát 3/4-ig töltünk. 160°C-os sütőben tűpróbáig sütjük.

Kihűlés után csokoládékrémmel töltöttem, kissé megfaragtam, majd sárgával burkoltam. Először kézzel, majd pálcikával megerősítettem a vonalakat, amiket kis narancssárga színnel ki is emeltem, hogy mélyebbnek hassanak.


A leeső sárga marcipánból kis nudlikat formáztunk, azokra kis fekete csíkok, pöttyök, kis fehér karikákból szárnyacskák, ők lettek a méhek. :)

Remélem tetszett a méhész úrnak, sok boldog szülinapot! :)

Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)


Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!










Megjegyzések

  1. Annyira cuki, hogy egyfolytában mosolygok... :-) :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszi csajok, én is nagyon imádom! Olyan kis kedves téma. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése