Aszalt szilvás, diós hideg kutya, azaz ostyás őzgerinc


Két ünnep között lányom azzal nyúzott, hogy avassuk fel az új őzgerinc formát. És hogy úgyis van itthon ostya, meg csoki, dió az alap, szóval töltsük már meg! Oké, legyen. De hogy legyen benne némi csavar, gondoltam kissé ünnepivé varázsolom, és hogy neki is okozzak némi meglepetést, most aszalt szilva is került bele szigorúan titkos üzemmódban. Ha tud róla, bele sem kóstol. Jelentem, nagyon ízlett neki, és valóban meglepődött, mikor megtudta, hogy a szilva volt a varázslat. :D

250 g vaj
200 g porcukor
2 egész tojás
2 csomag pudingpor (jót tesz neki, ha epres, vagy puncsos)
100 g étcsokoládé
100 g aszalt szilva nagyon apróra vágva vagy ledarálva, ha titkosan, és durvára vágva, ha nem
1/2 teáskanál fahéj
1 evőkanál rum
60 g durvára vágott dió
6 lap (egy csomag) ostya kisebb darabokra törve

Az olvasztott vajat, cukrot, fahéjat, szilvát, tojást és pudingport sűrűre melegítjük (nem forraljuk a tojás miatt), tűzről lehúzva beleolvasztjuk a csokoládét, jöhet a rum és a dió. Beleforgatjuk a tördelt ostyát, és fóliával bélelt őzgerincformába töltjük. Jól tele lesz.


A kilógó fóliát ráhajtjuk, és pár órára behűtjük. Kivéve tálcára borítjuk, a fóliát lehúzzuk róla és kedvünk szerint díszítjük. Én most fehér csokoládét csorgattam rá, zöldre festett kókusszal és apró zselégolyókkal díszítettem. Kiscsajom megkérdezte, hogy jó-jó, de miért csinálom húsvétosra? :D Szóval akár annak is beillik, én most a fenyő tűleveleit és a gömbdíszeket akartam szimbolizálni, de fűnek és hímes tojásnak is elmegy. Ez vajon célzás volt? Hm.


Éles késsel szépen szeletelhető, de hűtőben tárolandó. Már ha marad az első roham után. Egy-egy szelet dugiban az esti filmhez. :P



Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!








Megjegyzések

  1. Ilyen varázslatra én is vevő vagyok. :-) Amúgy is nagy kedvencem a hideg kutya, hát még ilyen csavarral és tálalással.... :-P

    VálaszTörlés
  2. Szia. A család épp most eszi. Ízlik nekik :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése