Narancsos csokis sütemény


A banánkenyér nagy tiszteletnek örvend a körünkben, az ő sikerén felbuzdulva alakítottam át a receptet narancsosra. Pusztán azért, mert a banán horroráron kapható most, viszont narancsból kaptam szép, nagy, lédús, mézédes példányokat. Nem volt rossz ötlet. :)

Annyit változtattam, hogy most a fehérjét habbá vertem, és picivel több csokit tettem hozzá. Azaz így alakult:

120 g vaj
150 g cukor
200 g liszt
2 tojás
2 nagy narancs reszelt héja
1 tasak sütőpor (8 g)
csipet só a fehérjéhez
70 g étcsokoládé apró kockákra vágva (vagy étcsoki csepp)
1 dl narancslé
1 dl natúr joghurt (a rum helyett, és mert a hab belekeverése előtt nagyon sűrűnek tűnt a massza)

A puha vajat habosra keverjük a cukorral, majd jöhet a tojások sárgája, a narancsok héja, a sütőpor, a narancslé és a joghurt, végül a liszthez kevert csokikockák (így nem süllyednek le az aljára).

Az alján sütőpapírral fedett formába kanalazzuk, és 170°C-on jó egy órát sütjük tűpróbáig, azaz ha a sütibe szúrt fogpiszkáló maszat nélkül bukkan elő, akkor a sütink készen van. Szép aranybarnára sül.
Sütőből kivéve rácsra borítjuk, majd pár perces pihenő után a formát levesszük róla, és néha megforgatva kihűtjük.


Sűrű, finom uzsonnasüti egy nagy bögre kakaó mellé. :)


Még langyos, ez látszik a csoki lágyságán. Olyan harapnivaló. :) Jó étvágyat!

Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!







Megjegyzések