Farönk torta / Tree Stump Cake


Mindig is szerettem az erdőt. A maga csendjével, vagyis inkább technikai zajtól mentes halk neszeivel, a hűvös, tiszta, párás levegőjével, a cseppnyi csodáival. Remélem sikerült ezzel a  szülinapi tortával visszaadni valamit ebből a hangulatból. :) 

70 éves úrnak készült, a kérés annyi volt, hogy 7 évgyűrű tisztán kivehető legyen, és hogy a hat gyermek neve látsszon, és az ő gyerekeik, vagyis az unokák pici szívecskékkel legyenek jelölve. A többit rám bízták. 


Amióta megkaptam a kérést, jártamban-keltemben néha megálltam egy fa előtt, és hosszasan néztem a törzsét. Volt már farönk tortám, nem is egy, de valahogy túl stilizáltnak tűnt, újítani szerettem volna. A kéreg nem egybefüggő, hanem inkább lemezes, mély barázdákkal szabdalt, mégis keresztbe futnak a felszínén apró repedések. Minden igyekezetemmel azon voltam, hogy ezt megpróbáljam leutánozni.


Persze mintázás után festettem is, hogy a színekkel is kiemeljem, amit láttatni szeretnék. Szokásos kombó: ecset és szivacs. Ecsettel durván felvitt színek, szivaccsal elmosva-simítva-terelve. 

Miután kész voltam, betettem a hűtőbe. Sógornőm szólt, hogy csak később jönnek érte, ha nem baj. Nem hát, akkor adjunk még neki. :D

Így került rá pár gombácska, páfránylevél, kavics, és a sima tönkből így lett egy kis erdei részlet. Nekem jobban bejön így, és bár azt kérte, ne vacakoljak sokat, és "jó az úgy", végül nagyon tetszett neki, és jött a "csak nem bírtad ki, anyám, de baromi jó lett!" :D 


Hát, megszületett a jelenlegi kedvencem. :) Remélem sógornőm apukájának is tetszik majd. Isten éltessen még sokáig! :)



Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!





Megjegyzések

  1. Csodás, és milyen jó lehet egy ilyen szülinapi ajándékot kapni!

    VálaszTörlés
  2. Csodaszép! Ez valóban egy személyes kedves torta! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése