Áfonyás-csokis Rugelach, ahogy én szeretem Nagyi titkával


Szerintem ő a töltött kiflik királynője. Komolyan. Nála szaftosabb, puhább, finomabb még nem került a kezembe. Mivel aprócska, így piknikre is kitűnő választás, egy falat az egész. A nagy titok a lekvár. Sokkal finomabb, ha kerül bele, és persze a csoki elmaradhatatlan. :)

Sok helyütt olvasom, hogy krémsajttal készítik a tésztát. Ám én most egy réges-régi emlék miatt tejföllel gyúrtam be, meggyőződésem, hogy amint a csoki, úgy a krémsajt is amerikai hatás. Jó, oké, a csoki maradt. :D

Ami kell:

230 g tejföl
250 g vaj
100 g cukor
340 g Nagyi titka süteményliszt
nagy csipet só
vaníliás cukor

kis üveg áfonyalekvár
200 g étcsokoládé aprítva
200 g mandula durvára darálva 

1 tojás a kenéshez



A lágy vajat habosra keverjük a cukorral, majd a tejföllel, jöhet a só és a vanília, végül a liszt. Elég lágy tésztát kapunk, de fóliába csomagolva, hűtőben pihentetve 2 órát, pont jó lesz az állaga. Négyfelé vágjuk a tésztát, egyenként 20-22 centis körré nyújtjuk. Áfonyalekvárral kenjük, csokit szórunk rá, és meghintjük a mandulával. Úgy néz ki most, mint egy édes pizza. :D 

Pizzavágóval 16 szeletre vágjuk. Nem tizenkettőre, úgy elég hosszúkás a forma, én szeretem, ha rövid, kis bucik. Nem egyszerű, elég szakadós a tészta. Most minden cikket a hosszabb végénél kezdve feltekerünk, és sütőpapírral bélelt tepsire tesszük őket. Tojással kenjük, majd előmelegített 180°C-os sütőben szép pirosra sütjük.

Végig a konyhában maradunk, úgyis tekergetni kell a következő adagot, addig pedig vigyázó szemünket a kifliken tartjuk, mert irtó hamar válik kámforrá a szemfüles gyerkőcök sertepertélése mellett. A maradék pár darabot becsomagoljuk a másnapi piknikre. :D


Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!






Megjegyzések