Kastély

    Bár megfogadtam, hogy időrendi sorrendben haladok, annyi mindent szeretnék megosztani, hogy csak kapkodom a fejem a gondolatok után. :) 
    Tény, hogy a kezdeti időkben nagyon kis esetlen tortácskák születtek, de élvezettel, szívből csináltam. A nagy áttörést egy könyv hozta meg, Carol Deacon: Tortacsodák című fantasztikus alkotása. Egyik ámulatból a másikba estem, ja, hogy ezt így is lehet??? Ajha, azonmód felzubogott bennem a tortagyártás iránti olthatatlan vágy, és a család összes tagjának alig lestem a szülinapját, hogy kipróbálhassam a tippeket, trükköket. 
    Tulajdonképpen az ő cukormassza leírásainak és a cukrász marcipánnak a hibride a saját marcipán masszám. Nagyon megfogott a letisztult, szép stílusa, és minden igyekezetemmel megpróbáltam szó szerint betartani a leírásait. Az első tőle vett ötlet Lili 6. szülinapjára készült, mégpedig a kastély, amivel baromira megkínlódtam, de hatalmas ovációt kapott, az önbizalmam meg egy turbó-feltöltést. :)
    A tornyok Carol által leírt zselatinos cukormasszából készültek, amik 1 hetet csücsültek a szekrény tetején, hogy kopogósra (törékenyre) száradjanak, A tortát marci burkolja, az ablakok, ajtók, sziklák, ez-az is marcipán, a kacsok pedig színezett habcsók-massza (mai divatos amcsi nevén royal-icing).



Persze ez a kép is mobil-fotó, és a színkezelése is hagy kívánnivalót, de látszik, hogy a marci bézs színe eléggé elüt a tornyok hófehérségétől...valamint a zöld festékem is inkább volt meseszerű, mint élethű, de ez akkor nem számított. :)

Megjegyzések

  1. Ez az én tortám!!!! Nagyon tetszett és fini volt a krém és nagyon szép volt :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök drágám, ez volt a cél! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése