Berliner szelet


Sokáig azt hittem, hogy ez egyenlő a diós rácsos sütivel. Pedig nem. :) Hiába kerestem abban nagyim asztalának ízét-állagát. Aztán egy régi füzetkében találtam meg, csak egy cetlire firkantva a receptet. Furán néztem a fél liter vízre a töltelékhez, de mivel bevállalós vagyok, megcsináltam. És igen, ez az. Megtaláltam. És nem is bonyolult. :)

Mivel húgomékhoz készültünk látogatóba, elvittem nekik. Nem sokáig maradt tele a tálca. :))

Tészta I.

300 g liszt
200 g vaj
100 g porcukor
50 g darált dió
vaníliás cukor

lekvár (fél üvegnyi házi, barack)

Töltelék

500 ml víz
150 g cukor
250 g darált dió
250 g zsemlemorzsa
1 teáskanál fahéj
csipet őrölt szegfűszeg
1 citrom reszelt héja


Tészta II.

3 tojás
80 g liszt
60 g cukor


Az első tésztából sima linzert gyúrunk. Először a hideg vajat elmorzsoljuk a liszttel, majd jöhet a porcukor, vaníliás cukor és a dió. Addig gyúrjuk, míg összeáll, majd pár órára hűtőbe tesszük. Addig elkészítjük a tölteléket.

A vizet felforraljuk a cukorral, és a tálba halmozott többi anyagra öntjük. Elkeverjük, hagyjuk kihűlni.

A tésztát 30*40-es zsírozott tepsibe nyújtjuk, megszurkáljuk, 15 perc alatt 180°C-os sütőben elősütjük. Még forrón megkenjük baracklekvárral. A tölteléket ráegyengetjük.

A piskótához a tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét a fele cukorral habbá verjük, majd a sárgáját a maradék cukorral fehéredésig keverjük. Beleforgatjuk a habot és az átszitált lisztet, végül habzsákba töltjük, és csinos rácsokat rajzolunk a töltelékre. 

Visszamehet a sütőbe addig, míg a piskóta szép aranybarnára sül. Kihűlve szeleteljük.


Nem az a tömény édes, és szárazon omlós, mint a diós rácsos, a töltelék krémes, a piskóta puha, a linzer omlós. Igazi csemege. :)


Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!








Megjegyzések

  1. Még nem is hallottam erről a sütiről, de nagyon finomnak tűnik, úgy hogy viszem is a receptet. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése