Tiramisu

    Tiramisu krém az én verziómban. Mivel a tészta is nehezebb, és a marcipán is súlyos, a könnyed, habos pohárkrém jellegű krém nem a legjobb nekem, viszont az ízvilág sem mindegy. Nekem ez vált be, erre kaptam a legtöbb pozitív visszajelzést:

1 zacskó tejszínízű pudingpor
1,5 evőkanál liszt
3 dl tej
25 dkg cukor

Ezt folytonos keverés mellett közepes lángon sűrű péppé főzöm. Amíg hűl, habosra keverek:

25 dkg vajat,
2 csomag vaníliás cukrot.

Ha a krém kézmelegre hűlt, akkor a habos margarinhoz adok 2 tömlős natúr Medve sajtkrémet, és a robotgéppel hozzáadagolom a főzött masszát. Alapos hűtés után újra kicsit felhabosítom.

    Nem tudom miért, ódzkodok a tojással való krémfőzéstől. És biztos vagyok benne, hogy páran felhördülnek, hogy nem Mascarponét használok, de iszonyat áron értékesítik, és véleményem szerint a magyar krémsajtok vannak ugyanolyan jó minőségűek, hát miért ne használhatnánk azt? 

    Szeretem ezt a krémet,  jól tartja magát, mindeközben hűvös, frissítő ízhatású, amiből mindig többet KELL készítenem, mint amennyire a tortának szüksége van, mert gyerkőceim már töltés közben kiskanalakkal felfegyverkezve ácsingóznak a tálért, és a benne maradt krémért. :)


Megjegyzések