Csajos

    Egy kedves ismerősöm lánya 19 éves lett, ezért megkért, hogy készítsek egy csajos tortát, amit teljes egészében rám bíz, csak valamilyen gyümölcsös legyen. Ja, és megkérdeztem, hogy vagány-csajszis, vagy nőies-csajszis legyen :)) Először egy fekete-rózsaszín-fehér koponyás-hello kittys kép ugrott be, de lehűtötték a lelkesedésemet, hogy inkább egy romantikus, virágos, rózsaszínesre gondoltak :D 
    Nem emlékszem már hol, de láttam egy tündéres-liliomosat, amiből átvettem néhány motívumot, végül ez lett belőle:




    Hogy szezonális legyen, karamellás körte és tejszínes krém volt benne, csokoládés tésztába töltve. Érdekes tapasztalat volt először karamellás körtét készíteni, majdnem eltoltam az egészet.
    Először nagy serpenyőben lassan elkezdtem olvasztgatni 15 dkg cukrot néhány csepp citromlével. Amikor folyóssá vált, egy darab vajat dobtam bele, és a felszeletelt körtét. Azt hittem majd gyönyörűen bevonja, és kész is leszek. Na nem. A körtéről simán lepergett a cukor, ami kezdett csomósra összeállni a hideg körte miatt, aztán a körte elkezdett levet engedni, ami totál hígra feloldotta a karamellt. Egyre kétségbeesettebb lettem, nem akartam, hogy péppé főjön a körte, de a mártás aggasztott nagyon. Sikerült nehezen csomómentesre visszaolvasztani a cukrot, aztán végső ötletként felkaptam a lisztes zacskót, és meglengettem a serpenyő felett, olyan evőkanálnyi mennyiség zúdult rá, amit viharos gyorsasággal próbáltam bedolgozni. A végeredmény egy gyönyörű aranyszínű, krémes karamell lett, épp pontjó-puha körtével. Az íze viszont egy cseppet kesernyés, amit abszolúte nem értek.... o.O
    Lényeg, hogy összeállítva viszont jó ízű volt, a csokis tészta és a tejszínkrém jól passzolt a serpenyős körtemicsodával. :))
    Sokat kell még tapasztalnom azt hiszem.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése