Rántott csirkeszárnyaknak öltözött mogyoróvajas-csokis keksz / Peanut butter and chocolate chip cookie


Még mindig kicsi öcsi szülinapján járunk, ahol a látszat csalt. A sushi mellett választható volt a rántott csirke is, és páran éltek is a lehetőséggel.  A receptet több angol oldal receptjeinek keverékéből alakítottam sajátommá, írjátok be, hogy peanut butter cookie, és rengeteget dob ki. Nézzétek el nekem, hogy nem végeztem hetekig tartó kutatómunkát, hogy kiderítsem, ki kitől mikor, milyen változtatásokkal közölte. 

Tény, hogy iszonyú finom! :)

Mogyoróvajas keksz (1 csésze 2,2 dl )

1 csésze mogyoróvaj (120 g sós mogyoró aprítógépben krémesre darálva)
1+1/3 csésze cukor
2 tojás
1 vaníliás cukor
1 csésze liszt
csipet só
csipet szódabikarbóna
100 g csokikocka

corn flakes összetörve

A kukoricapelyhen kívül mindent összegyúrunk gyorsan, és fóliába csomagolva egy napra hűtőbe tesszük. Muszáj állnia, sokkal finomabb, mintha azonnal sütnénk.

Másnap reggel apró csirkeszárnyakat formáztam, és darált mogyoró, valamint corn flakes keverékébe hempergettem, így rakosgattam egymás mellé sütőpapíros tepsibe. 180°C-on 10 percig sütöttem, épp csak addig, míg a felszíne kapott egy kis roppanósságot. Nem szeretem, ha totál szárazra ki van szikkasztva, ebben külön jó, hogy belül még lágy, szinte nyers. Így hát ne süssük túl! :) 

Bár a reggeliző pehely csak a külcsín miatt kellett, nem ajánlom rásütni, sokat ront az élvezeti értékéből, túl kemény, és nem is illik hozzá. Mi végül már lepiszkálgattuk róla, mint anno a ropiról a sót. :D Na de a jelmez az jelmez, és ebből is tanultunk.

A kis figura a tál oldalán csak ceruzarajz, remélem, nem kapok dádát érte! :))






Megjegyzések

  1. Nagyon ötletes sütike és biztos finom is :)

    VálaszTörlés
  2. A rajz a design része ;) Meg nem mondtam volna, hogy nem KFC papa készítette combokról van szó ;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése