Scooby Doo torta gluténmentesen


Nagyot hibáztam. Megígértem egy tortát egy nagyon kedves ismerősömnek. Amit csak úgy dinásan el is felejtettem, annyira szétszórt (szétszaggatott) vagyok mostanában. Hatalmas mázlim, hogy előtte két nappal felhívott, hogy ugye minden oké? Hát baromira nem voltam oké, szégyelltem magam rendesen, egy 9 éves kiskölköt nem hagyhatok cserben! Minden egyebet sutba dobva álltam neki. Azt tudtam, hogy Scooby legyen a főszereplő, és hogy szabad kezet kaptam, de lövésem nem volt, hogyan is kivitelezzem.

Bevallom töredelmesen, a gugli adott ihletet. Így hát, mikor a lelkendező elismerést hallgattam mosolyogva, elkönyveltem, hogy ez a kivitelezésnek szól, jó adag dicséretet átküldtem magamban az ötlet eredeti gazdájának, akiről fogalmam sincs, ki lehet, mert többször, többféleképpen is fent van. De azért köszi neki, megmentett! :))

Tészta (12 szeletes, 20 cm átmérőjű forma)

3 tojás
15 dkg cukor
1 dl olaj
1 dl tej
1 tk szódabikarbóna
15 dkg Mantler gluténmentes liszt
csipet só

Krém

12 dkg cukor
2 evőkanál víz
1 cs. gluténmentes vaníliapuding
3,5 dlj tej
2 evőkanál Mantler liszt
csipet só

25 dkg gluténmentes vaj vagy margarin (ki mit szeret)

A tésztához a tojásokat szétválasztottam, a sárgájához adtam a fele cukrot, félretettem. A másik felét a cukornak kis tálkába mértem. A fehérjét csipet sóval, és közben adagolt cukorral a kistálkából masszív, fényes habbá vertem. Nem kell kőkeményre, de legyen tartása. A gépet kiemelve azonmód nekiálltam a sárgáját habosítani, mikor már szép halvány, mehet bele a tej és az olaj, épp csak elvegyítve, rá a szóda és a liszt. Ezt már csak módjával, épp átkeverve, nem gyötörve. Habbal összeforgat, sütőpapíros formában mehet az előmelegített sütőbe jó 40 percre, 160°C-on. Már nem tűpróbázok, amikor megérzem az illatát, óvatosan kinyitom, a szín sokat elárul. Ha jó a színe (aranybarna), de óvatosan rátenyerelve még szörcsög, visszamegy 5 percre. Az sem túl nagy gond, ha icipicit túlsül, én úgyis mindig használok enyhe szirupot, hogy ne legyen száraz hatású a végeredmény. (Töltés közben minden lapot az íznek megfelelő sziruppal kicsit áthúzok, jelen esetben vaníliással.)

A krémhez először a cukrot a kevés vízzel karamellé olvasztok. Ott maradok mellette, én a kevergetős fajta vagyok, nem szeretem, ha nem egyenletes az olvadás (ezeréves karancsom félrehúz kicsit, a széle már ég, a közepe meg hófehér - lenne, ha otthagynám). Amikor szép színű, felöntöm, kavargatva eloszlatom, míg teljesen elolvad, majd mehet bele a feloldott puding, amiben a liszt is ott van. A csipet só azért jó, mert ha kissé túl erős a karamell kesernyés utóíze, ez csillapítja azt, és kiemeli az édességet. A sűrűre főtt masszát félrehúzom, időnként átkeverve langyosra hűtöm, majd kikeverem az előre felhabosított vajjal. 

A sziruphoz 1,5 dl vizet 2 evőkanál cukorral felforralok, majd cseppentek bele pár csepp vaníliát, és hagyom kihűlni. A tortát 3 lapba vágtam, minden lapot áthúztam sziruppal, töltöttem krémmel. Alaposan behűtöttem.

Jöhetett a móka. :) Burkolni nem volt nehéz, még a hullámok is jól sikerültek, az egyedüli kihívás Scooby pofázmánya, de sablonnal ez is egyszerűbb.

Átmásol, körbevág, marcipánra helyez, körbevág, széleket elsimít, vonalakat bekarcol, szemet-orrot-szájat kipótol, nyakörvet, medált ráhelyez. Kész. :)

Egy kis medál még oldalra a szülinapos életkorával, pár tappancs, és megvagyunk. (Azért így leírva pikk-pakk, de beletelt pár órába, szóval az időt ne spóroljuk el tőle! :))
Boldog Szülinapot! :)



Megjegyzések

  1. Névtelen10/09/2013

    Szia! Nagyon jól sikerült a tortád, és nagyon finom volt! Az hogy szerinted szétszórt voltál az nem teljesen igaz, inkább úgy fogalmaznék hogy egy kétgyermekes családanya akinek otthon feladatokkal teli napjai vannak. És semmi baj :) Üdv : Pisti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök neki, hogy ízlett! Annyira izgultam miatta! :)) És köszönöm! :)

      Törlés
  2. De jól néz ki! Ismerek pár gyereket, akik nagyon örülnének ennek a szépségnek! :)

    VálaszTörlés
  3. Szuper lett ez a tortád is :)

    VálaszTörlés
  4. Helyes lett, a kis ünnepeltnek is biztosan nagyon tetszett! :)

    VálaszTörlés
  5. Ez volt az egyik kedvenc mesém! Oltári jó lett Scooby ijedt vigyora, tutira szellemet látott! :-DDD

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése