Kalácsfelfújt szilvapálinkával Blogkóstolóra


 A Blogkóstoló játék ezúttal Györgyi, a Csak, mert szeretem blog háziasszonya vezetésével zajlik. Örömmel vettem, hogy olyan blogot kaptam, amit még nem ismertem. Flower naplója tele van finomságokkal, perceken belül kiszúrtam a nekem nagyon is tetsző kalácsfelfújtat, amit saját ízre hangoltam picit. Alapból whisky lenne benne, ám egyrészt nem volt itthon, másrészt az aszalt szilvához jól megy a házi szilvapálinka nem? :)

Az úgy kezdődött, hogy már pár napja dédelgettem a tervet, aztán egyik nap, nasihiányban szenvedve este hétkor beindult a vezérhangya, hogy most akarom megcsinálni! :) Le is szaladtam Bendegúzzal boltba, hogy beszerezzem a hiányzó kalácsot, vajat, tejszínt, hogy azonmód nekiállhassunk. 

Igen ám,  a kedvenc boltunkban volt minden, kivéve a kalácsot. Azt mondták minek, van pékség a közelben. Oké, átcuccoltunk a közeli pékségbe, ahol megrökönyödve néztek rám. Kalács?? Már miért lenne kalács? Van kenyérféle sok, meg kalácstésztából péksütemények, mit szólnék egy szezámmagos tekercshez? Ö, hú, nem köszi, akkor megyünk tovább. Következő állomás egy pici, de annál kedvesebb mindenes, egykor éjjel-nappali kisbolt volt, az utolsó lehetőségem hirtelen. Kalács csak szombat reggelenként, meg miért is tartanának, amikor itt a pékség a közelben...(?!? ahha, hagyjuk). Majd szemöldökráncolva rám néz: De, hát hiszen te pék vagy! Hát süss egyet! - és már pakolja is elém az élesztőt, cukrot, lisztet... Így történt, hogy aznap már nem, de másnap reggel kalácssütéssel kezdtem a napot. :))

Mivel tudtam, hogy mit szeretnék belőle, nem vártam meg míg kihűl, még forrón felszeleteltem, és rácson, nyitott ablaknál hagytam kissé kiszikkadni. Tapasztalatból tudom, hogy - akár a mákos gubánál - jobb ezt szikkadtabb anyagból elkezdeni, ne legyen szottyos-nyúlós.

A kicsit átformált recept:

5 dkg teavaj olvasztva
20 dkg kalács szeletelve
6 dkg aszalt szilva apróra vágva, plusz egy marék mazsola
2 tojás
2 tojás sárgája
5 dkg cukor
3 dl tejszín (20%-os főzőtejszínt tettem bele)
3 dl tej
egy kupica házi szilvapálinka
baracklekvár a tetejére

Az elkészítést és fázisfotókat nézzétek meg Flowernél, lusta vagyok, nincs kedvem ennyit írni, meg nála szép részletes! :)

Viszont azt el kell mondjam, hogy hatalmasat csalódtam! Mindenképpen pozitív irányban! Volt ugyan elképzelésem ízekről, tudtam, hogy abban nem lesz hiba, ám én egy szétázott, löttyedt izét vártam, sosem tudtam igazán, milyennek is kéne lennie igazából, mivel ez volt az első. Hát, ez valami fergeteges! A kalács felpuhul, magába szívja a vajat, tejszínt, páleszt, gyümi ízeit, és eszméletlen állaga van! Annyira, de annyira finom volt, hogy rosszullétig csipegettem belőle, komolyan! Már éreztem, hogy végem van, egy falat sem, de még akkor is kipöcköltem egy-egy mazsolát, vagy kalácsdarabkát, és csak forgattam a nyelvemen, kiélvezve az ízeket. Feltétlenül kipróbálandó! :D


Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

 https://www.facebook.com/pages/Dina-vil%C3%A1ga-tort%C3%A1k-s%C3%BCtik/198016146952133?ref=hl













 Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!

 https://www.facebook.com/groups/177604679101465/

Megjegyzések

  1. Annyira jól néz ki, hogy most rögtön be tudnék falni belőle egy hatalmas adagot, pedig nemrég ebédeltem! :)

    VálaszTörlés
  2. Hát, mert Te már ismered a titkot! ;) Köszi a receptet Flower! :)

    VálaszTörlés
  3. De nagyon jól hangzik, a legközelebbi kalács-túltengésnél feltétlenül kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki! Tetszik! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése