Kapucíner házilag


Mindig is szerettem az igazi kapucíner szeletet, egyszerre volt omlós, kávés, krémesen lágy tejszínízű, és kesernyés. Szóval izgalmas és mennyei...volt. Régen. Aztán jöttek a nagy cégváltások, desing változás, receptúra váltás, és persze méretcsökkenés, ami után a jól ismert kedvenc már nem volt omlós, sőt, inkább gumiszerű, kevésbé volt kávés, viszont már a marcipán nyomát sem lehetett felfedezni benne, de még a bevonat is hajszálvékonnyá vált. El is maradt, azóta nem vettem, csak ha már nagyon kívántam, és minden egyes alkalommal megfogadtam, hogy soha többé.

Ági, a Konyhán innen, kerten túl blog írója a házigazdája az új SAD fordulónak, aminek a gasztroajándék a témája. Ezen merengtem, kitaláltam sok apróságot, aztán elvetettem, jött másik, majd azt is sutba vágtam. Végül mégiscsak megszületett az ötlet. :)

Kapucíner lett. De nem akartam kockákat, sem szeletet, és szerettem volna egy kis csavart bele. Tehát feltekertem. :D Na jó, kezdjük az elejéről. :)

Kapucíner csemege

100 g hántolt, darált mandula
100 g porcukor
forró víz pár csepp

20 g tejpor
10 g instant jó minőségű kávépor (javított, enyhített verzió)

100 g étcsokoládé

A mandulát a porcukorral és kiskanálnyi forró vízzel addig gyötörjük erősen gyúrva, míg összeáll. A mandula szemcséiből kipréselődő mandulaolaj lesz az összetartó erő, szóval tényleg csak kevés víz kell, inkább nyújtófával hengereljük a pulton, vagy erős markúak gyúrhatják is, össze fog állni. Ha végképp száraznak ítéljük, nedvesítsük be  a kezünket, és gyúrjuk tovább. Macerásnak hangzik, de ez csak pár perc, tényleg.

Ha megvan, vegyük ketté, egyik felébe gyúrjuk bele a tejport, és pici vizet még, ha kell, a másikba az instant kávét. Nyújtsuk ki a fehér lapot, lehetőleg téglalap formájúra, 2-3 mm-es vastagságúra.

Nyújtsuk ki a kávésat is, kb. ugyanakkorára, majd tegyük a fehér lapra. Szorosan tekerjük fel, és sodorva alakítsuk 3 cm átmérőjű, egyenletes hengerré. Most tegyük a hűtőbe picit dermedni, ha van időnk, így szebben lehet szeletelni. Ha nincs, vagy sietünk, azonmód vágjuk éles késsel 1 centis vastagságú csigákra. Kézzel alakítgathatunk még a formáján, hogy szép kerek legyen.

Gőz fölött melegítsük fel a csokoládét kis tálkában, majd mártsuk bele a korongokat. Sütőpapírral fedett tálcára, vagy rácsra téve hagyjuk megdermedni a bevonatot. Dermedés előtt díszíthetjük kedvünk szerint. :)


Amikor beleharaptam, el sem hittem, hogy ez ilyen finom tud lenni. Meglepően jóóóó lett! :D Szóval, gasztroajándéknak kitűnő választás, minden kávékedvelő ó-kapucíner rajongó kedvence lehet. :)

Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

 https://www.facebook.com/pages/Dina-vil%C3%A1ga-tort%C3%A1k-s%C3%BCtik/198016146952133?ref=hl













Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!

 https://www.facebook.com/groups/177604679101465/

Megjegyzések

  1. Fantasztikus ötletet adtál! :) Csodaszépek!

    VálaszTörlés
  2. Ó anyám, ez nem ér, így kora reggel :D Gyerekkori nagy kedvencem :D

    VálaszTörlés
  3. Isteni :) Már harapnám is :)

    VálaszTörlés
  4. Ez nagyon szuper, lehetne bonbonhoz miniatürizálni! :d

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miniatürizálni? :O Ezt hogy érted? :)

      Törlés
  5. Szia!

    Ebből a mennyiségből kb. hány korong készíthető?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Hű, nem számoltam, kb. 20 darab jött ki belőle. :)

      Törlés
  6. köszi, akkor nálunk minimum dupla adaggal kell indulni :-)

    VálaszTörlés
  7. Az ó-kapucíner rajongók nevében ezer köszönet, imádtam! :) És úgy látom, imádni is fogom! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó recept! És nem is túl macerás. Milyen tejport vegyek hozzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazi zsíros tejport, nehogy véletlen kávéfehérítő pót izét! :D Tudom, nem olcsó, de hidd el, megéri. Mellesleg sokáig eláll, és többek között a raffaellóhoz is kellhet! ;)

      Törlés
  9. Fantasztikus ajándék ötlet! :) Imádom én is a kapucínert!!! :)

    VálaszTörlés
  10. Hát ez egyszerűen zseniális! Mondom ezt úgy, hogy ragad a konyha, és kettétört a kezem. :) De megcsináltam! Nagggyon finom, köszönet receptért. Kettő kérdésem lenne: nem lehet a mandulagyurmázás helyett natúr marcipánmasszából kiindulni? Bocs, ha hülyeség, végülis nem a gyúrással van gondom (fazekas vagyok, gyúrok foglalkozás körében is :D ) csak alkalomadtán ha sürgős ....(mert mondjuk megettük amit ajándéknak szántunk....) A másik kérdés, hogy az én kávés rétegem durva sötét lett, lehet hogy nem erős neszkávéval kellett volna? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogynem, csak általában a bolti marcipánok háromszorosak, azaz egységnyi mandulához háromszoros mennyiségű cukor kerül. 50%-os, azaz csemege marcipánt igen ritkán kapni, és akkor meg arany árban mérik többnyire, szóval nekem jobb így, olcsóbb, gyorsabb, de természetesen működik készen kaphatóval is. :) Igen, lehet, hogy a neszkávé erősebb, mint amit én használtam, lehet inkább kijavítom ízlés szerintire. :P

      Törlés
  11. Sagitta12/26/2013

    Mit gondolsz, lehetne valahogy laktózmentesíteni? Laktózmentes tejpor egyszerűen nem létezik, pedig nagyon szeretnék ilyet csinálni kedvesemnek :/ Van ötleted, mivel lehetne helyettesíteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Sagitta! Hű, ez jó kérdés, lehetséges, hogy egyes kávékrémporok nem tartalmaznak tejszármazékot, és velük talán hasonlót el lehet érni. Sajnos ezen a téren nincs tapasztalatom. Egyébként, ha simán kihagyod, akkor egy mennyei kávés-marcipános csemegét kapsz, azért úgyis nagyon fincsi ám! :))

      Törlés
    2. Sagitta12/28/2013

      Remek ötlet, köszönöm :) Majd megírom, milyen lett az eredmény! :)

      Törlés
  12. Névtelen1/11/2014

    A tejpor helyett estleg lehet valami mást használni?? :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése