rózsás torta Piroskának, Raffaelo ízben / Ribbon rose Raffaello cake

kókuszos tejkrémes torta
Imádtam! :) Barátnőm anyukájának készült, ahogy tavaly is a Piroska torta. Hasonló stílust szerettem volna, ám most kikötötte a leányzó, hogy rózsák legyenek rajta, ha lehet. Ám legyen. Már úgyis régóta szemezek a ribbon-rosenak nevezett technikával, most végre ki is próbálhattam. Hát, nem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik, vagyis a hatodik, hetedik már jól megy, de először volt ki-betekerés. :D

De ne szaladjunk előre. A torta ugyanúgy készült, mint a focilabda, azzal a különbséggel, hogy most sima kerek tortakarikát sütöttem, azt vágtam háromfelé, és töltöttem a krémmel, tejporos vajkrémmel vékonyan áthúzott ostyalapokkal, és a nagyon enyhén sós pirított mandulatörettel. Azért sós egy picit, mert sokkal jobban kihangsúlyozza az ízeket, különben sem jó, ha túl édes a marcipán miatt. Szerették. :))

A betöltött tortát vékonyan leburkoltam fehérrel, majd kétféle zölddel becsíkoztam oldalt (igen pepecs meló, és közben olvad a torta, pfff...), majd egy vékony rózsaszín zárószalag, és jöhettek a rózsák. Egyre sötétebb rózsaszínekkel dolgoztam.

Hogy rózsát tekerj, nyújts ki egy darab marcipánt igen vékonyra kb. 10*20 centiméteresre, vágd egyenesre a széleit, és hosszában finoman hajtsd félbe fentről úgy, hogy a hajtásnak ne legyen éle, azaz ne simítsd le, csak érintsd össze a két hosszanti élt. Most fogd meg jobb kezeddel a végét, hajtsd lefelé a sarkát, hogy majd ne látszódjék, és tekerj rajta keveset, hogy a belső csigavonal meglegyen. Most vedd jobb kézbe (jobbról balra tekerünk), a szalag lógó, még szabad része pedig bal kézben. Vess a bal kezed hüvelykujjával apró hullámot a szalagon a rózsa közelében, majd hajtsd rá a rózsát. Haladj picit, majd megint törj hullámot a szalagba, így tekerd végig. A legvégét hajtsd lefelé. Most vágd egyenesre az alját, és egy darab kész! Ugye, hogy annyira nem is bonyolult? Youtube-on találni róla videót, fondant ribbon rose név alatt. 

Na. Miután elkészültél a rózsákkal, a maradék zöld marcipánból vágj leveleket, kés hátával karcolj ereket, majd az egész kompániát halmozd a tortára. :)

Szép kis szalaggal közd át alul, és máris mehet a buliba. Boldog Szülinapot Piros! :)



Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)  

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!

Megjegyzések

Megjegyzés küldése