Krémsajtos citromkrémes brownie / Brownie with lemon curd and mascarpone

citromos brownie
Egyszerűen imádom a párost. Mascarpone és lemon curd együtt, valami felsőbb hatalom édes agyszüleménye lehet, kellemesen lágy, friss, üde, és hihetetlen ízélménnyel párosul, ha csokoládé is társul hozzájuk. Jin-jang hatás, kiegészítik egymást, sőt, kiemelik a legjobbat, ha még lehet fokozni.

Bár lehetne sokkal csinosabb is, izgultam is rendesen, mi lesz belőle, mondjuk úgy inkább, hogy most nem is ez a lényeg. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy amikor ilyen ízesítésű tortát készítek, valahogy mindig megszalad a kezem, véletlenül sikerül dupla adagot kevernem a krémsajtos krémből és a lemon curd-ből is. :P (most is van a hűtőben mindkettőből, de az egy másik sztori, ez a süti múlt héten készült)

Szóval valami sütire vágytunk. Olvastam már nem egyszer krémsajtos brownieról, s bár az más technika, gondoltam nagy baj nem lehet. Na, mindjárt elsorolom, hogyan készült.

Brownie

200 g vaj
250 g barna nádcukor
40 g holland kakaópor
100 g étcsoki
3 egész tojás
100 g liszt
Vajat a csokival és cukorral gőz fölött megolvasztjuk, belekeverjük a tojást, végül hozzáforgatjuk a lisztet és a kakaóport. Sütőpapíros, vagy nagyon vékonyan olajozott, lisztezett tepsibe simítjuk. 180°C-on 25 perc lenne, ha sima alap browniet sütnénk. De most félúton kivettem, és jött a következő réteg.

Nekem volt mascarpone krémem, ami főzött alappal volt kikeverve, de mondom az egyszerűbbet:

200 g mascarpone
1 nagy tojás
50 g cukor
1 evőkanál keményítő 
pár csepp vanília esszencia


A krémsajtot összekeverjük alaposan a többi hozzávalóval, és a félig sült, azaz némi szilárdabb réteget már kapott browniera kenjük. A lemon curdöt nagy cseppekben a tetején elosztjuk. Én még fogpiszkálóval be is márványoztam, ami végül semmit nem ért, mert simán összefolyt. Kár volt a gőzért. :D

Így ment vissza még 10 percre a sütőbe, és végig imádkoztam, hogy ne barnuljon meg a teteje, csak épp összeálljon, de süljön meg nagyjából az alja. Imáim meghallgatásra találtak, még kocsonyás-rezgő volt a krémsajt, és a süti is megsült, amennyire kell. Éljen! :D


Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!

Megjegyzések

  1. Mivel csábítasz ma drága Dina....óh, te jó ég!! Ez gyönyör és csábítás a köbön!!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Már vagy ötödször nézem végig ezeket a képeket, annyira hívogató, hogy elmondani nem tudom. Kár, hogy nincs itthon hozzá minden, de nem gond majd megoldom :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése