Berry curd, Blood Orange curd, Lemon curd


Kicsit játszottam a curdben rejlő lehetőségekkel. Végül is a technika adott, miért ne lehetne más gyümölcsből is elkészíteni? (vagy akár más ízesítővel? hm?) A fagyómban volt sok szeder, és más piros bogyós, gondoltam kipróbálom, milyen lesz velük. Érdekes, kellemesen selymes, épp csak picit fanyar, egyáltalán nem hasonlít citromos "ütős" testvérére, ő inkább a simogatva ízlelőt kényeztető. :)

Berry Curd

3 egész tojás
150 g cukor
100 g vaj
két nagy marék piros bogyós (szeder, ribizli, pár szem málna, 1-2 eper volt az enyémben, kb. összesen 15-18 dkg)
fél citrom leve

A gyümölcsöket kiengedés után áttörtem, az egész tojásokkal, cukorral és a fél citrom levével pici lángon krémmé főztem. Tűzről lehúzva beleolvasztottam a nem hideg vajat, majd átszűrtem, hogy magok, nagyobb rostok ne legyenek benne. Sokkal sűrűbb az eredmény, az íz is teljesen más, de érdemes kipróbálni. :)


Másnap a kedvenc zöldségesemnél új beérkezés történt, közvetlenül a pultnál egy egész rekesz vérnarancs vigyorgott rám. Álltam ott vagy 2 percig tétovázva, mert önmagában nem kedvelem, s bár szép, minek, ha nem finom nekem. De közben a narancsszín krém víziója lebegett a szemem előtt, szóval amikor kedvesem rám szólt az eladó, hogy "Oké, látom, már ki is találtad, mi lesz belőle, mennyit csomagoljak?", rögtön rávágtam, hogy hármat. Egyelőre. :D

Blood Orange Curd

3 egész tojás
150 g cukor
100 g vaj
2 vérnarancs leve és héja
fél citrom leve

Az elkészítés menete ugyanaz, mindent kislábosban összefőz, vajat beleolvaszt, leszűr.  Hát, narancsos. Meg egy picit kesernyés. Szóval érdekes. Aki kóstolta, annak ízlett, tényleg olvadós, selymes, kevésbé fanyar, mint a citromos, de őszinte leszek, én nem szeretem a narancsos dolgokat. Én csak a friss gyümölcsöt kedvelem, feldolgozva nekem mindig a borzalmas Jaffa jut eszembe, amit utáltam, ja, és manapság a Nurofen nevű lötty villan be, amit gyereknyavaja és hőmizéria ellen azonnal a kicsik szájába lövünk a dugattyúval...szóval meghagyom Nektek. Az "egyelőre" átváltozott, az lett belőle, hogy "összesen".


A lemon curdöt leírtam már, de nem ördöngösség kitalálni a receptet ezek után, 3 tojás, 150 g cukor, 100  g vaj, 2 nagy citrom leve + héja. Az igazi, a helyettesíthetetlen, a mennyei, a mindig imádnivaló sárga gyönyör. Nem hiányozhat a hűtőből. Pont. :)


Kis melléksztori: épp a csokiszalámival ügyködtem, lábasba tettem a vajat, tojást, cukrot, és előkészítettem a csokit, amikor lánykám nézve az ügyködésemet rákérdezett. - Már van háromféle curd a hűtőben, most akkor "csáklitkörd" is készül?  És mi lesz a következő? "Zellerkörd"? - a csöpögő cinikusság kézzel fogható volt, nevetve zavartam ki a konyhából. :D

Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :) 

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!

Megjegyzések

Megjegyzés küldése