Epres muffin és cupcake / Strawberry cupcake, muffin


Őrült finom eperhez jutottam, ezért rögtön nekiálltam olyan finomságoknak, amiket eddig nem volt időm elkészíteni. Fiam nagy eperbarát, tudtam, hogy nagy sikert aratok nála. Édes kis maszat, meg is érdemel minden kényeztetést, pontosan tudja, hogyan olvadjak el nap mint nap. 

A minap a suliban kisebb kiállítás volt különböző kristályokkal, ásványokkal, persze vásárolni is lehetett. Mivel jött haza? Na mivel? :) Egy gyönyörű, égszínkék, gyémánt alakúra csiszolt kristállyal, amit ha a  szemedhez tartasz, és forgatod, olyan, mint gyermekkorom jó kis játéka. Teljesen odavagyok érte, főleg az üzenet miatt, amit gyakran mondogatunk egymásnak egy  kedves anyák napi verset  idézve: Anyukám, anyukám, találd ki, hogy az én nagy kincsem ugyan ki? Ki más is lehetne, ha nem te, ültess hát gyorsan az öledbe! :))



Ó, de jöjjön a recept, ami önállóan is finomságos, de mindjárt leírom a tetejére illő krémet is. Előtte azért körülnéztem, és most Lilian epres muffinját szabtam a saját ízlésemre. Jó kis recept! :)

3 egész tojás
15 dkg cukor
10 dkg vaj
1 vaníliás cukor
1/2 sütőpor
2 dl tejszín
20 dkg liszt

20 dkg megmosott, felkockázott eper

A vajat csak lágyítom, nem olvasztom, kikeverem a cukorral és a nem hűtőhideg tojásokkal, jöhet bele a sütőpor és a  fele liszt, aztán tejszín és a másik fél adag liszt, végül óvatosan beleforgatom az epret.12 kis kapszlit a muffinformába ültetek, és elosztom bennük a masszát. Előre melegített, 180°C-os sütőben pirulásig sütöm. Ahhoz,  hogy ennyire látványosan a tetején is ott legyen, kihagytam pár kocka epret, és a formába kanalazás után rakosgattam a tetejére, így sokkal gusztább, és biztosan jól látszik, mi van belül. :)


Most úgy tartotta kedvem, hogy  krém is került némelyikre, ehhez 2 dl tejszínt kemény habbá vertem, és kikavartam 5 dkg olvasztott fehér csokival. Ezt nyomtam habzsákból a kihűlt muffinok tetejére, és kaptak egy-egy fél eper koronát. :) 

Kellemes sütögetést! Ugyanolyan gyorsan megvan, mint amilyen gyorsan el is fogy! :D


Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :) 

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!

Megjegyzések

  1. Szerintem gyorsabban fogy el, mint ahogy ezt ide bepötyögted :D Isteninek néz ki! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek és nagyon jó ötlet! Azt hiszem a hétvégén én is összedobok egy adag epres muffint! :) Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  3. Hű, de jól néznek ki! (h)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése