Meggyes csokis kevert sütemény


Egészen pontosan az anyutól átmásolt receptek között "Cseresznyés lepény" néven szerepel, és már tucatszor sütöttem, mindig nagy sikerrel. Most mégis kénytelen vagyok átnevezni, mert ad 1.: cseresznye helyett most meggyel és csokikockákkal készült, ad 2.: a lepény az én fogalmaim szerint lapos, gyúrt tészta valamilyen töltelékkel, vagy anélkül. Így hát nem lepény. De pite sem, az is más kategória. Legyen tehát kevert sütemény, így azonnal beazonosítható, milyen is. Hallottam már meggyes dobálósnak is, igen beszédes elnevezés. :) 



Igazán finom, puha, omlós tésztájú, nem a szárazabb kategória, pillanatok alatt elfogy.

20 dkg vaj
18 dkg cukor
4 egész tojás
1 dl tej
25 dkg liszt
1 cs. sütőpor (8 g)
1 cs. vaníliás cukor (8 g)

kb. 40 dkg magozott meggy
10 dkg (egy tábla) étcsokoládé apró kockákra vágva

A lágy vajat kikeverjük a cukorral, a 4 tojással, tejjel és a szárazanyagokkal. Nem kell túlgyötörni, csak épp álljon össze. Vajjal kent, enyhén lisztezett tepsibe simítjuk (20*30 cm), majd a meggyet és csokit rászórjuk. Előmelegített 180°C-os sütőben 25-30 perc alatt enyhe pirulásig sütjük. Tűpróbát végezzünk azért.


Tálaláskor fahéjas porcukorral is megszórhatjuk, ezt most kihagytam. Nekem most inkább a csokoládé íze kellett, ami - mint tudjuk - tökéletesen passzol a meggyhez. :)


Jó étvágyat hozzá! :)


Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!


Megjegyzések

  1. Fincsi lehet! Jók is az anyukáktól átvett receptek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jók bizony! Ők tényleg csak a bevált dolgokat írták le. :)

      Törlés
  2. Nálunk is lepény néven szerepel egy majdnem ugyanilyen süti anyukám füzetjében. Hiába, nemsokára majd minket javítanak ki a mi lányaink.... :-DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaja, már én is gondolkodtam, vajon mit fog kifogásolni a nagyszájú? :D

      Törlés

Megjegyzés küldése