Marcipános szelet csokoládés mogyorókrémmel


A tetovált lány a házigazdája a Blogkóstoló játék jelenlegi fordulójának. Vagyis már lejárt, de üzenetben kértem - és kaptam - lehetőséget, hogy csússzak egy napot. :) Köszi Ági! :)

A sorsoláson Andit kaptam, a Xsara konyhája blog íróját, tőle kellett finomságot választanom, elkészítenem, véleményeznem. Nem volt nehéz, mivel van a palettán marcipános sütike is. :D

Nem szeretem a bolti mogyorókrémet. Ám most kivételt tettem, vettem egyet, hadd lássuk, milyennek álmodta meg a recept kitalálója a sütit. Előszörre sokalltam a 40 dkg marcipánt is, hiszen a mogyorókrém is eleve dögédes, hát még a marci, együtt meg pláne, de ha már a Nutella recept szerinti, akkor a marcipán mennyisége is legyen az. A gyerekeim imádták, szó se róla, de egyetlen picuri szelet is bőven fedezi egy napi pörgés minden energiaszükségletét. Szóval csak fanatikusoknak! :D

A tésztához:

(2 dl pohárral)
2 pohár liszt
1 pohár cukor
1 pohár kefir
0.5 pohár olaj
2 egész tojás
1 cs. sütőpor

1 üveg mogyorókrém
400 g marcipán
kb. 50 g tört mogyoró a díszítéshez

A tészta szárazanyagait összekeverjük, középre ütjük a tojásokat, öntjük a kefirt és az olajat, majd simára keverjük. Egy 20*20 cm-es tepsit sütőpapírral bélelünk, a tésztát elsimítjuk benne, majd 170°C-os előmelegített sütőben világosra sütjük. Kihűlve lapjában kettévágjuk.

A mogyorókrém harmadát a tésztára kenjük, ráterítjük a tészta nagyságára nyújtott marcipánt, arra megint krém, majd a következő lap. A tetejét a maradék krémmel bevonjuk, majd durvára tört mogyoróval beterítjük. Hagyjuk a hűtőben egy kicsit, hogy szeletelhető legyen.


Első kóstolásra annyi jött le, hogy a tészta merev, morzsálós, kicsit keményebb a piskótánál, míg a krém a marcipánnal iszonyat édes. Még jó, hogy sós mogyorót tettem a tetejére, enyhítette az édességet, és nagyon feldobta az ízélményt. Másnap már jobb a helyzet, a tészta puhul, az ízek jobban együtt. Most, harmadnap reggel pedig, az utolsó három szeletet elosztva, reggelire elmajszolva lett igazán jó az állag és az íz. Bár még mindig dögédes. Legközelebb, ha készítek, elég lesz 250 g marcipán, és biztos, hogy én keverek mogyorókrémet, valódi csokival, és nem 13, hanem 50% mogyoróval. :))

Mindenesetre tapasztalatnak kitűnő volt, Ti pedig nézzetek körül Andinál, sok finom, kipróbált recept van nála! :)

Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!










Megjegyzések

  1. Egy üveg Nutella??? O.O Nem spórolós sütike... de azért nagyon piszkálja a fantáziám ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, nem az olcsóságáról ismerszik, az tuti, de házival jóval olcsóbban kijön, és szerintem fincsibb is lenne, legalábbis kevésbé édes és intenzívebben mogyorós és csokis.

      Törlés
  2. Csak fanatikusoknak?? Akkor jöhet.... :-D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése