Stracciatella torta banánnal / Stracciatella cake with banana


Újfent játszunk, a Blogkóstoló 21. fordulóját éppen Márti vezényletével. Nekem Timit "dobta a gép", a Családi rendelésre című blogot. Sokat nézelődtem nála, míg aztán megfogta a fantáziámat a Stracciatella torta. Persze átalakítva, nálam ez már alap. :)

Mindenképpen szerettem volna banánt is belecsempészni, és biztos voltam benne, hogy nem sütöm külön a piskótákat. Csokisnak kell lennie. Pont. :)

Viszont hibáztam is, ezért egy kissé átalakult. Mindjárt mondom, miben. 

Mindenképpen szerettem volna kipróbálni Tücsökbogár mandulapiskótáját, azt sütöttem tehát, csak holland kakaóval átszínezve. És kör alakú formában, hogy torta lehessen. Na, itt hibáztam. 

Nem ismertem még a piskótát, nem tudtam, hogyan viselkedik. Ebből lapokat lehet sütni, egy nagyot, amit aztán kiszúrunk méretre, vagy mint a Dobosnál külön-külön kör alakúakat, de így, egy nagy karikaként nem vált be, nagyon laposra lezuhant a közepe, a szélei meg megmaradtak magasnak. Így töltéskor a karimát levágtam. Kaptam egy szép lapot, meg sok leeső darabot. Így történt, hogy nem két lap közé sikerült a krém, hanem a leesőt szétmorzsolva beburkoltam a tetejét. Tudom, így nagyon nagyon ismerős lehet, tényleg hasonlatos a dobozos "vakondtúrás" tortára, még ízben is, de sokkal-sokkal finomabb. :)


A piskótához (18 cm-es átmérő):

5 tojás
5 dkg darált mandula
5 dkg eritrit (xilit vagy nyírfacukor) (nem paleozóknak cukor)
1 vaníliarúd kikapart magjai
csipet só
1 evőkanál holland kakaópor
1/2 tasak sütőpor

A krémhez:

200 ml natúr joghurt
150 ml tej
1 tejszín ízű pudingpor
50 g cukor (vagy eritrit)
1 zacskó (100 g) ét tortadara
2 dl tejszín

És még:

2 banán
100 g olvasztott csokoládé

A piskótát a szokott módon elkészítjük (hab cukorral, sóval felver, sárgája sütőporral, vaníliával kikever, mehet  a sárgához a mandula és a kakaó, végül a hab), sütőpapíros lemezen két körlapot sütünk, vagy úgy járunk el, ahogy én.

A krémhez kis edényben összekeverjük a pudingport a cukorral, tejjel, joghurttal, majd sűrűre főzzük. Kihűtjük. A tejszínt felverjük, és a krémmel meg a tortadarával összeforgatjuk.

Az alsó lapra kenünk kevés krémet, erre kerül a hosszában félbevágott banán körkörösen, majd a többi krém, végül a második piskótalap illetve most morzsa. Az olvasztott csokival csorgatjuk, hűtjük.


Nagyon-nagyon finom! Tényleg. Van benne roppanós, lágy és van krémes is, van édes, van keserű, és csepp fanyar (a joghurt miatt), szóval nem kellett senkit unszolni még egy szeletért. :)

Timinek köszönöm az ötletet, és bocsi, hogy ennyire eltértem az alaptól, ez most így alakult. :)


Kicsi fiú kukucskál, belelóg a keze is. :) Anyu, mennyit képet csinálsz még? Megehetem én az első szeletet? Hagyunk vacsora utánra is? :D

Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!



Megjegyzések