Káposztás hasé


Már nagyon régen vágytam rá, hogy az asztalomon legyen. Mivel kis családom nem kedveli a káposztás tésztát, nem is főzhetek ilyesmit, egy emberre meg nem maszatolok. Ugyanígy van vele sógornőm is, őt is emészti csak a vágy, de nem áll neki csak magáért. Így aztán, mikor itt voltak fiam szülinapján, gondoltam őt is meglepem. Mi dugig ettük magunkat vele. Mondanom sem kell, hogy más nem nyúlt hozzá. Na, jó, fiam becsülettel megkóstolta, ő mindig, mindent megkóstol, amit én készítek. De lesújtó válasza volt. Finom, tényleg, meg minden, de van még a tortából? :D

Elkészítése sem bonyolult, ha fagyasztott leveles tésztával dolgozunk. Sajáttal lényegesen finomabb, de most ezzel nem akartam vacakolni.

A töltelék

1 fej káposzta (1,5 kilós volt)
olaj

bors
cukor
tejföl

A káposztát finomra reszeljük, vagy aprítógépben ledaráljuk, ahogy én. Lesózzuk, hagyjuk állni. Egy nagyobb edénybe olajat öntünk. Nem keveset, nem egy evőkanálnyit, én nem szeretem, ha leragad, ha ég, én azt szeretem, ha szépen pirul. Szóval nálam minimum 3 evőkanálnyi. A káposztát alaposan kinyomkodtam a levétől, alaposan borsoztam, és 2-3 evőkanálnyi cukrot is kapott. Nem kell külön karamellizálni, szépen elvégzi a dolgát. Alacsony lángon kevergetve pároljuk, sütjük, amíg aranyszínűre nem vált. Ez nálam bő egy óra volt. Nem siettem, hagytam neki időt.Mikor késznek ítéltem, egy nagy, púpos evőkanál tejföllel tettem lágyabbá, krémesebbé az állagot és gazdagabbá az ízvilágot.

Közben kivettem a leveles tésztát a fagyóból, és hagytam a lisztezett pulton kiengedni, de közben letakartam, ne száradjon ki a teteje. 

Nagyon vékonyra kinyújtottam, mikor már a töltelék langyosra hűlt. Hatalmas lett, beterítette az 50*70 cm-es gyúrólapot. Most vízszintesen hosszú, 10 cm széles csíkokra vágtam. Az első csík alsó szélére ecsettel tojáscsíkot húztam, a töltelékből pedig egy sort a közepére halmoztam végig. Most a felső szélét ráhajtottam a töltelékre, és az egész csíkot ráhajtottam a tojásozott alsó szélre. Nagyon éles késsel 2-3 cm-es darabokra vágtam, és egy sütőpapírral bélelt gáztepsire ültettem a darabokat. Nem kell túl nagy helyet kihagyni, nem nő akkorát. Tojással lekentem, és ment a 200 °C-ra előmelegített sütőbe. Pirulásig sütjük, olyan 10-15 perc kell neki. 


Hihetetlen finom. Mint minden ilyen sütemény, langyosan a legfinomabb. Én aznap nem is vacsoráztam, torta, sütemény és lefojtásként a hasé. Tökéletes nap volt. :))


Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!





Megjegyzések