Tészta, ami nem piskóta

   Majdnem elfelejtettem leírni, hogy hogyan is néz ki az én receptem! :)

   Eleinte különböző vajas-keverteket próbáltam, de egyik sem volt az igazi. Aztán a Tortacsodák leírta a sárga egyensúlytésztát, amit Madeira tésztaként is ismernek. A kastély is Carol leírása szerint készült. Így hangzott:

23-cm-es kerek tortaformához:
45 dkg liszt
40 dkg cukor
40 dkg margarin (olvasztva, de nem forrón)
7 egész tojás
3 1/2 evőkanál tej

    Az egészet egy tálban kikeveri, majd előmelegített 150°C-os sütőben kb. másfél órát süti, tűpróbáig.
Valóban ez a legfaraghatóbb torta alap, de a mi ízlésünknek nagyon tömör, és borzalmasan édes. Szóval addig-addig kutyultam, és próbálkoztam, míg megint egy hibrid született.

23-cm-es kerek tortaformához:
7 tojás sárgája
25 dkg cukor
20 dkg olv. margarin
1 sütőpor (nem kell, de a tuti a biztos)
35 dkg liszt
7 tojás felhabosított fehérje

     A sárgáját fehéredésig a cukorral, bele a nem forró folyékony margarin, majd a sütőporos liszt, végül a hab. A sütés ugyanúgy 150 °C-on lassan, tűpróbáig.

    Így jóval könnyedebb, de mégis faragható, jól kezelhető tésztát kapunk. Ha sima kerek tortát sütök, akkor még inkább közelítek a puha piskótához, csökkentem a vaj és a liszt mennyiségét, de ez csak érzésből, eddig még bejött. :)

    Ha csokis alapot szeretnénk, akkor a margarin felolvasztásakor fél tábla csokit is beletördelek, valamint a lisztből két evőkanálnyit kakaóporra cserélek.

    Az alaptésztát nagyon sokféleképpen lehet bolondítani, hol apró csokikockákat teszek bele, hol kézzel durván összetört 2-3 banánt, hol darált mandulát, vagy diót, vagy mogyorót, netán almát + fahéjat, vagy citromhéjat és darált mákot. Nagyon hálás kis anyag.

Frissítés: Újabban egyre többször nyúlok Kiskukta receptje után, ami nagyon bejött, sokkal puhább, lágyabb anyag, mégis könnyen kezelhető, faragható, ízében is jobban tetszik:

1 tojásos (ez kb. 14-15 cm átmérőjű laphoz elegendő mennyiség)

50 g cukor+ 20 g a habba
90 g liszt
37 ml tej
37 ml olaj
1 tojás
1/4 csomag sütőpor (én általában az Aldist használom, abból 4 g)

2 tojásos (kb. 21-22 cm átmérőjű laphoz)

100 g cukor+ 40 g a habba
175 g liszt
75 ml olaj
75 ml tej
2 tojás
1/2 cs sütőpor

3 tojásos (24-25 cm átmérőjű laphoz)

150 g cukor+ 60 g a habba
263 g liszt
1,15 dl tej
1,15 dl olaj
3 tojás
3/4 cs sütőpor

4 tojásos (kb 27-28 cm átmérőjű tortalaphoz)

200 g cukor+ 80 g a habba
350 g liszt
1,5 dl olaj
1,5 dl tej
4 tojás
1 cs sütőpor

5 tojásos (kb. 29-30 cm átmérőjű laphoz)

250 g cukor+ 100 g a habba
437 g liszt
187 ml tej
187 ml olaj
5 tojás
1 és 1/4 cs sütőpor

Ezt most egy az egyben tőle másoltam, egyrészt, mert baromi lusta vagyok bepötyögni, és mert nem akarok elírni semmit. Ez így tökély, ahogy van. :)





Megjegyzések